... سـقـیـفـه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بازگشت ژورنالیسم هوچی گری !

شنبه, ۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۱۰ ب.ظ

بعد از روی کار آمدن دولت آقای روحانی، انتظار آن می رفت که کم کم رسانه های همسو با تفکرات دولت (یا حداقل نزدیک ! ) رشدی قارچ وار یا به قول چند سال پیش، زنجیره ای داشته باشند. اتفاقی که خیلی هم طول نکشید و دهها سایت بی نام و نشان سر از دنیای مجازی خبری فارسی درآوردند . فقط کافی است صفحه یکی از این سایت ها رو باز کنید با دهها سایت همسو که در چپ و راست صفحه سایت، لوگو و بنر دارند، مواجه خواهید شد. شاید این نکته در دوران احمدی نژاد هم وجود داشت (هرچند در حجمی چندین برابر کمتر).

این مورد به خودی خود، نکته منفی خاصی ندارد (حتی اگر با دید مثبت ! هزینه های سایت و خبرنگاری و حق تألیف و .... رو خالی از اشکال و کاملاً رعایت شده بدونیم که ... ! )، اما نکته ای که دوباره در فضای رسانه ای ایران سربرآورده، فرهنگ هوچی گری و استفاده از ادبیات خاص در این رسانه ها است. مسئله ای که در کنار عبور از برخی خط قرمزها و البته بیان مسایل تخصصی بصورت غیرتخصصی نمود پیدا کرده است.

البته خود این رسانه ها، با وجود این همه تبلیغات و لینک به یکدیگر، باز هم مجبور شدند رک و روراست منظورشون رو بگویند !

"با 21 سایت برتر اصلاح‌طلب و اعتدالگرا آشنا شوید" عنوان لینکی است که برای معرفی همدیگر (البته برتر ! ) تدارک دیده شده است ! و در اغلب این سایت ها هم تکرار شده است .


استفاده از تیترهای اغلب حاشیه ای، تقطیع و بزرگنمایی، پیش داوری، سیاه نمایی و غلو فقط بخشی از کار رسانه ای عمده این گروه است. گروهی که عقبه رسانه ای قدرتمند خود را در پس فتنه 88 و حوادث بعد از آن شکسته و بی دروپیکر می بیند، این بار با نویسندگان و قلم بدستانی به مراتب ضعیف تر پا به عرصه رسانه ای گذاشته است. آنچه که از هشت سال دوران خاتمی و روزنامه های زنجیره ای آن دوران به یادگار مانده است، این روزها در سایت های زنجیره ای ! دیده می شود.

فقط در همین موضوع روز عید غدیر دخترکان میرحسین موسوی، هنوز خبری منتشرنشده و گزارشی (حتی از سوی نزدیکان به اصلاح طلبان) نشر نیافته، عده ای شعر گفتند ! و عده ای تسلیت گفتند ! و برخی از سایت ها واویلا بر امت امام علی (ع) راه انداختند و آیه الله هایی که فقط همین مواقع اسمشان را می شنویم، از رفتار با خانواده دلشکستگان !!! رساله ها گفتند !

و بد و بدتر هم اینکه این بار این رسانه ها در نقد به طرف مقابل یا حتی در دفاع از دولت با بی ادبی تمام که در کمتر سایت رسمی و خبرگزاری دیده می شود،  تیتر می زنند و مصاحبه شوندگان نیز که گویی نماینده مجلس (حتی سابق ! ) و فرد سیاسی نیستند، پاسخ هایی می دهند محیرالعقول !!!

این روزها حال رسانه های کشور خوب نیست !



+ خبرگزاری دانشجو

+ عمارنامه

نظرات (۸)

  • محمد پورکاوه
  • حال رسانه ها اصلا خوب نیست!

    احسنت
    در عمارنامه شما رو دیدم توصیه می کنم این وب رو هم ببینید اشتراکات زیادی دارید
    http://ajul.blogfa.com
    پاسخ:
    ممنون .

    ............
  • ابوالفضل اشناب
  • بسم الله 

    سلام
    از شما وبلاگ نویس گرامی دعوت می شود:

    همایش بزرگ "مرگ بر آمریکا"
    در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا
    ساعت 15



    یاعلی
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/17727
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    حال رسانه ها خوب نیست چون بنظرم حال کشور تو یکی دو سال گذشته خوب نبود! دیوار صدا و سیما هم کوتاهه، خودمو میذارم جای تصمیم گیرندگانش می بینم خداییش تجمیع عقاید کار سختیه! |:

    + نمره املا بیست... :)
    + احسنت به قلم زیبا و تحلیلتون

    + التماس دعای خیر در این شبهای غریبی اهل بیت علیهم السلام

    سلام دوست بزرگوار

    مطلب شما در بخش لینک مخاطبین "پایگاه جریان شناسی دیدبان" درج شد. از این پس می توانید مطالب تحلیلی خود را در بخش مذکور ثبت نمایید

    با سپاس- گروه فضای مجازی دیدبان

    www.Didban.ir

     

    جالب بود تحلیل ار نوع حرفه ای..
    http://www.mehrnews.com/detail/News/2184264
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سقیفه دات بلاگ دات آی آر