... سـقـیـفـه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بازی رسانه ای روی " من روحانی هستم" !

يكشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۴:۴۵ ب.ظ
"من روحانی هستم" ! سه کلمه ای که در کنار هم کلی حرف و جنجال سیاسی را گرد هم آورده است !
اینکه واکنش های دولت و جریان رسانه ای آن و البته جریان های اصلاح طلبی بدین شکل شدید و همراه با هجمه همه جانبه بوده است، به هیچ عنوان قابل پیش بینی نبود و واقعاً بسیاری حق داشتند بپرسند که "من روحانی هستم" چه می گوید ؟!

چند اتفاق ممکن را بررسی می کنیم !

یک ) فرض می کنیم این مستند فارغ از هیاهوها و هوچی گری ها، اشتباهات تاریخی و روایی داشته باشد. موضوعی که آقای لاریجانی هم به آن پرداخته است. برای بررسی و قضاوت در این مورد، رسانه های مختلف را اعم از رسانه های دولتی و غیردولتی نگاه می کنیم، نقد مشخصی دیده نمی شود ! این باعث نمی شود ادعا شود که همه حرف های این مستند صحیح است ولی از آن طرف، نبود یک ایراد رسمی و نگاه دقیق، قضیه را مشکوک تر می کند !

دو ) نگاهی به حامیان رسانه ای و صف مقابل می اندازیم ! اولین برداشت، مصاف سیاسی دو طرف است ! مسلماً به نفع دولت و طیف رسانه ای آن است که صدای نقد (حتی اگر این مستند رو یک نقد ندانیم ! ) کمتر و کمتر شود ! و چه صحنه خوبی مهیا شده است ! بهترین فرصت برای تقابل با منتقدین ! جایی که بخشی از جریان اصولگرایی هم با آن هم صدا شده است ! برخورد محکم و قاطع ! می تواند برای مستندهای بعدی و اتفاقات آینده هم بدرد بخورد ! (هیچ کسی ! آن هم در عالم سیاست ایرانی ! این چنین فرصتی را از دست نمی دهد ! تسویه حساب با همه منتقدین ! )



سه ) و نگاهی از زاویه دیگر ! تاریخ ساخت این مستند به چند ماه قبل برمی گردد ! و تاریخ رونمایی از آن در دانشگاه تهران، بیستم بهمن ماه ! و امروز . . . هشتم اردی بهشت ماه ! در این مدت چرا خبری از اعتراض و حاشیه نبود ؟!! اخبار این هفته های اخیر پیرامون چه موضوعی بود ؟! حدس زدن آن خیلی کار سختی نیست !
یارانه ها و فاز دوم هدفمندی و دردسرهای اقتصادی دولت !
منحرف کردن افکار عمومی از اخبار اصلی، برای مردم ایران خیلی بیگانه نیست ! و این بار دولت مجبور است موضوعی دست و پا کند تا حداقل رسانه ها با آن سرگرم شوند و جماعتی پشت کیبورد نشین ! (با عاریت گرفتن این اصطلاح قشنگ ! از ابراهیم حاتمی کیای عزیز ! ) .
کافی است کمی به سایت های منتقد دولت و سایت های دولتی و نیمه دولتی ! نگاه کنیم !
تغییر تیترها ! تغییر موضوعات در گفتگوها ! و تغییر در جو فکری و رسانه ای ! "من روحانی هستم" اگر برای سازندگانش هم فایده ای نکند ! برای تیم اقتصادی و رسانه ای دولت، خوراک خوبی است !

چهار ) این مورد برای خود من هم گیج کننده است ! فقط با یک کلیدواژه توضیح می دهم : "قضیه مک فارلین" !

_______________________________________________________


پ ن یک : با وجودی که حال و حوصله ی مستند دیدن را نداشتم ! "من روحانی هستم" را دیدم، لحن تند و بعضاً گزنده ای دارد ! ولی نه در حدی که این چنین به خود می پیچند !!!

پ ن دو : خوشحال می شوم از نقدهایی که برای این مستند ارائه شده است و دیده نشده است مطلع شوم. شاید برداشت ما اشتباه بوده است ! (الله اعلم)

پ ن سه : "من روحانی هستم" باعث شد یه سر به وبلاگ هم بزنیم !!! :|

پ ن چهار : پس از سه روز از نگارش این پست متوجه برخی مسایل مبهم در ماجرای ایران - کنترا شدم . ابهاماتی بین نقل قول های مختلف . بهر شکل به نظر می رسد، بخشی از واکنش ها به مستند، به همین دلیل باشه .

_______________________________________________________

" من روحانی هستم" از نگاهی دیگر
  • ۹۳/۰۲/۰۷
  • ۲۸۱۷ نمایش
  • ......

من روحانی هستم

شفق مدیا

نظرات (۱۰)

سلام
اتفاقن دیشب سفیر دو تا اسمس داد راجع به اون بیانیه تو سایتش... ولی چون از مستندش خبر نداشتم و ندیده بودمش نفهمیدم جریان چیه... کاش سفیر برای دانلود میذاشتش!!
فعلنم که دیگه نمیذارن اکران شه...
پاسخ:
برای دانلود هم گذاشته ! پول میگیره فقط !
البته چند تا سایت هم دانلود رایگان گذاشتن که ...
  • محمد پورکاوه
  • با همه اینها که قید فرمودید موافقم
    این مستند روایت منصفانه ای از زندگی سیاسی حسن روحانیه
    فقط روایت می کنه نه قضاوت
  • یک روز خوب میاد ...
  • امروز از یه سایت دانلودش کردم و دیدم ، چون به نظرم ارزش خریدن نداشت ،  نخریدمش .
    و وسط های دیدن این مستند ، خوابم برد (!) ، انقدر که این مستند کسل کننده بود !

    از نظر کیفی هم ، ساختش ، خوب نبوده ! و این همه بولد کردن این مستند برای کوبیدن حزب اللهی هاست در غیر اینصورت این مستند چیزی نداره که بخواد اصلا  روش بحث بشه.

    اگر رسانه های خارجی رو دنبال کنید ، متوجه میشید که در اکثر خبر هاشون میخوان این هارو به نیروی های امنیتی و نظامی ، که منظور همون سپاه هست بچسبونن .
    و ....
    پاسخ:
    من از طرف سازندگانش بابت این تبلیغی که براشون رفتید تشکر می کنم ! :|
    هر چند کمایش موافقم !
    به نظر مسئله اصلی همین هست، بحث سازندگان و شفق مدیا و الخ نیست، این پتک رو که بالا بردن، به همه میگیره !
    یه تجربه ی خوبی هم بود ! که باز هم به ضعف رسانه ای اصولگرایان و البته جریان رسانه ای حزب اللهی هم برمیگرده.
  • مصطفی امیریان
  • من که فقط درباش خوندم 
    رک بگم خون به پشه نمی دم پول برا مستند بدم XD

    در ضمن مهم رسانه تصویری منه که هنوز واکنشی به این مستند نداشته و بنابراین اهمیتی نداره بقیه چه چرت و پرتی می گن 
    و در آخر
    بار اول آخرت باشه که سبک من رو زیر سوال می بری :/
    حال تو می گیرما :دی
    پاسخ:
    یعنی این نظرات شما واقعاً اشک رو بر چشمان ما افشرده ! :|
    هر وقت کسی خواست جریان دولتی را بکوبد با انصاف یا بدون انصاف  بیاید در سایت عمار!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نامه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!خودبخود مطلبش  لینک میشود!!!!!!!!!!!!!

    یه مشت آدم حزب الخالی ( نه حزب اللهی) بی مصرف بی دین !!!!!!!!!!!!! ریشو

    سلام به شما

    من یه وبلاگ نویسم از شما یه خواهش دارم

    از شما خواش میکنم به وبلاگ بنده سری بزنید و نظر خودتون رو حتما در قسمت نظرات بنویسید

    منتظر شما هستم

    یا علی

    .
     باهاتیم روحانی تا آخر
    آخه روحانی اومد باکلیدش خیلی قشنگ     /  مردکاره دبپبلماته .ماهره خوب و زرنگ
    به یه عده سیرمیگه .دست مردم شده تنگ /   میزنه  خیلی باسختی. میخ آهنی به سنگ
    مردم مامیشناسند .عقل بیدار رو  زمنگ      /   نکنندهیچ انکاری .که چه کردمغزای هنگ
    اوناکه کنارگودند  بخیالشون زرنگ               /   ره دلسوزی مردم. هرروزی  میشن یه رنگ
    ادعاشون . برا بهبودی دنیا وفرنگ              /   ماکه اختلاس دیدم.. بـا  بگم بگوجفنگ
    آخه روحانی   میگم: نه بگم بگم  که ننگ     /  یابایدمثل اوناشد   چرخ مردم بشه لنگ
    ده تااختلاس بایدکرد. تا شوی هاله ی رنگ     / توی دنیابشی مشهور..به هربو وبرنگ
     گاهی باچراغ بیای .یه گاه باتیروتفنگ . /تازنندهمیشه بانام  مابرصندلی چنگ
    _توی اوهام گاهی وقتا  سرشدن بدون بنگ /  یاکه رمال بیاری نه  یه نفربلکه یه هنگ
      هشت سالم که تحریمی نبودنفت راقشنگ/     قد. سی ساله ی . دولتهای قبلی باچه فنگ
    گرخزانت خالی یه .برای حقم توبجنگ     /  نهراس باهردروغ وشایعه. هیچ ملنگک
    کاشکه ادعانداشتن.جای من ازدل تنگ    /     بکشن یدک مارا .برا صندلی  ننگ
    اوناکه مهیا کردند  خطرات یبخ گوشمو قشنک   /   تو وهاشمی کلیدهر نجات شدید وقتای تنگ
     اونی که موقع کارت هدیه کرد.سکوت بی انگ.  /حالابایدبکندنطق   زبس دیده ی تنگ
    نمیدونن من باادعای  کی هاشده لنگ        /  خیرسرهاشون نبودند باشعارهاشون یه رنگ
    بسکه گفتندقطعنامه  نداره ضرربما  .آهای.  فرنگ"/  صدتاعاقلم نتونه. یکیشوباطل کنه مگه باجنگ
    ماکه تا آخرشم باهات هستیم.. مرد زرنگ ..  /  اگه هرروزه زنند  به دولتت.  حرف جفنگ
    راحتی زاده 

    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/node/47190
    ما را از بروزرسانی خود آگاه
    و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
    یا علی

    آقای حقگو یا راحتی زاده (هر کدام که هستی)
    شعرتو که تا آخر نخوندم ولی طرفدارهای هنردوست! آقای کلید! کسی بهتر از تو نداشتن براشون معر ! بگی؟ واقعا برای ادبیات فارسی و هر چی حقگو و کلا حزب سازشکار متاسفم با این شاهکار ادبی!!!
    سلام
    هنوز مستند رو ندیدم! پ.ن1...
    اما یک چیز من رو آزار میده و اون اینکه آیا واقعا مساله مهمتری برای پرداختن در جامعه حال حاضر ایران وجود نداره؟! پرداختن اینچنینی از جنس تقابل دو حزب و گردن کشی و بحث و جدل و ... و وای بر عکس العمل های بین المللی! :-|

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سقیفه دات بلاگ دات آی آر