... سـقـیـفـه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

باید که اســــــلام دوباره بیاورم ...

چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۸:۴۰ ب.ظ


یک ) چند وقت پیش بنابر توفیق اجباری ! روزنامه ی سراسر یکدست ! "جوان" رو میخوندم که رسیدم به یه مصاحبه با یک تازه مسلمان از یه کشور اروپایی (یادم نیس دقیقاً کجا)، حرف ها و برداشت هاش از اسلام جالب و قابل تأمل بود، حتی برای منٍ یک عمر مسلمان .


دو ) چند وقت پیشتر ! برا یه مصاحبه ی کاری جایی رفته بودم، قسمت علمی و تخصصی مصاحبه انجام شده بود و مونده بود مصاحبه عقیدتی.

صبحش که رفتم، خیلی ریلکس و بی خیال، یکی از دوستان قدیمی م رو هم همونجا دیدم که تا منو دید، شروع کرد که خوب شد اومدی و بیا ببینم و ....، هیچی، فروع دین رو نام ببر سریع ! یه نیگا کردم و شروع کردم همینجور گفتن نماز ، زکات ، روزه ، جهاد ، خمس ، تولی و تبری و الخ !

ده تا رو که تموم کردم، شر این دوستمونم کم شد، یهو با خودم فک کردم که این فروع دین رو چیکار کردم و کردیم تا حالا ؟! فقط از بر شدم ؟! اصول دین بماند که کار زیاد داره !


سه ) شده تا به حال یه کاری رو خراب کنید، بعد بخواین از اول شروع کنید و یه جوری وانمود کنین که یعنی مثلاً هیچی نشده ؟! برا من خیلی این اتفاق می افته ! وقت درس خوندن ! (البته برا چند سال پیش که مثلاً درسی میخوندیم خیر سرمون ! ) اونم آخر ترم ! یا خیلی کارای دیگه ! هنوزم خیلی تکرار میشه. شروع دوباره ، جوری که انگار نه انگار !


یک


الان که بعد کلی سال نیگا می کنم ، فک می کنم بهتره از اول اسلامم رو شروع کنم ! خدا کی بود ؟ یعنی چی خدا یکی یه ؟! توحید تو عمل چی میشه ؟! اون دنیا دیگه چه صیغه ای یه ؟ اصلاً دونستن و اعتقاد به اون دنیا چه ربطی به این دنیا داره ؟! نبوت و امامت برا چی اند ؟! اعتقاد من به اینا همین پیرهن سیاه و سحری و افطار و الخ میشه ؟!


فکر می کنم خیلی کار دارم ! دوباره باید شروع کنم !


پانوشت : تصویر برای خالی نبودن عریضه .

نظرات (۶)

سلام
وبلاگ نو مبارک!

آره , باس دوباره اسلام بیاریم!
اسلام واقعی , نه اسلامی که از اجدادمون بهمون ارث رسیده!

خدا ان شالله بهمون قدرت درک اسلام واقعی رو عطا کنه!

بگو آمین!
:)
سلام

تبریک...
منتظر بودیم رونمایی بشه! شب عید سعید فطر و ...
انشاالله قلمتون در مسیر حق مستدام... :)
می بینم پیوند هم ندارید!! :)
پس من سرم کلاه رفت تو وب تخصصی شما تبریک عید گفتم؟! |:

باز هم عیدتون مبارک...

....
اسلام عاریتی پاش خیلی جاها می لنگه. خودم بارها تهی بودنمو حس کردم.
ذوق و شوق تازه مسلمونارو دیدید؟ از اون ذوق و شوق هایم آرزوست...

پاسخ:
سلام.
ممنون .
عید شمام مبارک .
فعلاً حال و حوصله پیوند و قالب و الخ ! رو ندارم !
  • محمد پورکاوه
  • سلام

    خونه جدید مبارک!
    پاسخ:
    ممنون عـــــــزیز
    دیده بودم چند روز پیش
    حس کامنت نبود
    نه اینکه الان هست ها ! نع ! الانم نیست !
    ولی خب این باشه بعنوان تبریک!
    ما روی شما بعنوان یکی از استوانه های تو پُر جنگ نرم بسیار حساب کرده ایم
    ان شاالله دوگمه های کیبورد را صرفا جهت مقابله با هجمه فرهنگی دشمن بفشارید!:|
    و من الله التوفیق

    پاسخ:
    سلام !
    ممنون .
    اینام که گفتی ، خودتی !
  • مصطفی امیریان
  • به به می بینم که بیکاری زده به سرت باز :دی
    بهتر در ابتدای کار سرامیک رو به این پیوند کنی ملت فیض وافر ببرن P:
    پاسخ:
    چی بگم !
    سلام تبریک میگم بالاخره این وبلاگ پر شد
    ببخشید که بدون دعوت اومدیم!
    منتظر پست های آتی شما هستیم همگی!
    پاسخ:
    ممنون . . .
    لطف کردین
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    سقیفه دات بلاگ دات آی آر